Tip: handletterboek van de Action

Hoi iedereen! Hierbij een kortere blog dan je misschien van me gewend bent, maar ik zag laatst op Facebook een boek voorbij komen wat mijn nieuwsgierigheid had gewekt. Nu ik hem zelf ook gevonden heb, wil ik hem graag met jullie delen! Het is namelijk een echt handletterboek van de populaire budgetwinkel action. Nieuwsgierig naar wat je in dit boek vindt? Lees dan snel verder!

IMG_1836
Een week of 2 geleden zag ik bovenstaand plaatje voorbij komen op Facebook. Één van de grootste action-fanpages had een bericht geplaatst over een handletterboek. Ik ben diezelfde dag nog 2 filialen afgereden en mijn moeder 3 andere, maar helaas; geen boek. Toch stonden de kaartjes nog in de schappen en was ik er van overtuigd dat ze dus nog bijgeleverd zouden worden. Ik heb koppig de winkels in de gaten gehouden en zaterdag had ik geluk: een nieuwe levering en dus ook een boek voor mij! Neem met deze blog een kijkje samen met mij aan de binnenkant…

IMG_2109
Uiterlijk
Het boek is ongeveer A4 formaat en heeft een ringband aan de zijkant. De kaft is van karton, maar is doordat de bladzijdes in het boek kleiner zijn wel gevoelig voor vouwen. Mijn kaft was bij thuiskomst al helemaal krom. Nu maakt me dat niets uit, maar het viel me wel op. De voorkant van het boek vond ik al meteen heel erg mooi. Ik denk dat ik de quote van de voorkant zeker nog een keer ga na-maken.

Inhoud
Dan natuurlijk het belangrijkste: hoe ziet dit boek er van binnen uit?

IMG_2110
Deze beginpagina in het boek laat al veel zien: veel plaatjes, veel inspiratie en de tekst is zowel in het Nederlands, Duits als Frans.

IMG_2111
Ook staan er in het boek diverse oefenpagina’s. Om je brushletters te oefenen, om alfabetjes te leren schrijven, om creatief te zijn….

IMG_2112
Net als deze bladzijdes. Wil je ze namaken? Uitknippen? Op kaarten gebruiken? Overtrekken? Het kan allemaal! De voorbeelden zijn prachtig en op de tweede bladzijde kun je perfect zelf aan de slag.

IMG_2113
Nog zo’n mooi voorbeeld van creatieve opdrachten in het boek. Ook de gevorderde handletteraar komt met dit boek nog op leuke, vernieuwende ideeën!

IMG_2114
Deze tip vond ik zelf echt wel één van de leukste. Maak je eigen instagram-creaties! Laa foto’s afdrukken op een vierkant formaat en voorzie de foto’s van een prachtige handletter-tekst! Ik zie het helemaal zitten om dat eens te gaan proberen komende zomer!

Aan de slag!
IMG_2116

Uiteraard ben ik in dit boek ook aan de slag gegaan. Ik laat even mijn alfabetjes aan jullie zien. Kun je zien wat ik zelf heb gedaan? Hihi! Ik ben benieuwd… 😉 Ik was in ieder geval zeer tevreden!

Conclusie en verkoopinformatie
Ik was ontzettend nieuwsgierig naar het boek, maar het heeft me zeker positief verrast! Er staan prachtige voorbeelden in, veel ideeën, tips en trucs en heel veel oefen materiaal. Zelf ben ik verwoed pinterest gebruiker tijdens het handletteren, maar dit boek doet daar zeker niet voor onder. Van een telefoon/tablet/laptop af plaatjes natekenen is toch niet altijd even handig en dan biedt dit mooie boek uitkomst. Het is niet zwaar en zou dus prima in je koffer/handbagage passen tijdens een vakantie. De vele ideeën en voorbeelden zullen je zeker wel een vakantie zoet houden! Ook voor gevorderde handletteraars is dit een leuk boek, juist omdat er zoveel toepassingsdingen en moeilijke projecten instaan. Het boek kost €1,99 en is dus verkrijgbaar bij de Action. Snel zijn is de boodschap, want je weet nooit of er nog een volgende levering komt… Er is overigens nog een versie verkrijgbaar in deze serie, namelijk de titel “illustrations”. Nu kan ik zelf niet tekenen, dus heb ik hem laten liggen, maar voor de echte liefhebber….

Welk project zou jij het liefst meteen uitproberen?

 

Eén reactie

Plaats een reactie